czwartek, 26 kwietnia 2018

Jak napisać naukowe CV?

Już niedługo będę na konferencji i biorę ze sobą .. CV! Konferencja to świetna okazja na szukanie znajomości zawodowych. Szczególnie że będzie tam Employment Centre.


I nawet jasno piszą żeby przynieść 20 wydrukowanych sztuk, tak po staremu, nie że wszystko digital ;)

Więc zajęłam się dzisiaj pisaniem CV zamiast pracą - już nie mogę pracować, zaczęła się ekscytacja wyjazdem ;) Pooglądałam trochę przykładów z google i doszłam do wniosku, że najważniejsze sekcje CV dla mnie to:

1. Education
2. Research Experience
3. Skills and techniques
4. Honours and awards
5. Publications (mimo że mam tylko jedną na koncie.. póki co!)

Przeszperałam wordowe templates i nie znalazłam nic ciekawego. Za to spodobało mi się Resumonk . Tak, płatne. Zapłaciłam. Da się tam trochę ogarnąć za darmo, ale w płatnej wersji (i tylko w płatnej) można ładne CV ściągnąć w docx. Poza tym pobiera informacje z LinkedIn, więc to też zaoszczędza czas - chyba nikt nie chciałby tego przepisywać? A kopiuj-wklej też jest denerwujące.
Więc zapłaciłam £20 i Resumonk wcale nie płaci mi za reklamę, ale jestem zadowolona i jest done!

A kto kliknie w link, ten ma miesiąc za darmo !!!

A takie templates można sobie ściągnąć:








Można też zachować sobie CV dostępne pod linkiem, jak moje TU.

6 komentarzy:

  1. Bardzo trafne i przydatne rady. Właśnie zabieram się za CV, więc na pewno skorzystam. Pozdrawiam i życzę sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się, CV musi się dobrze prezentować - w taki sposób można wyróżnić się spośród pozostałych kandydatów, starających się o konkretną posadę :) Niestety wciąż wiele osób wybiera nieciekawe, typowe formaty CV. Już na etapie selekcji życiorysów możemy zwrócić uwagę potencjalnego pracodawcy, warto taką szansę wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki wielkie, na pewno skorzystam z tych porad. Mam do was jednak jeszcze pytanie. Powiedzcie mi co sądzicie o szukaniu pracy poprzez agencję pośrednictwa? Mój znajomy niedawno dzięki agencji MG Solutions znalazł na prawdę ciekawą pracę. Waszym zdaniem warto jest takiego sposobu spróbować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem tylko o agencjach z Anglii. Sa plusy i minusy. Plus oczywiscie ze moga znalezc prace, ale biora prowizje od wyplaty i nie ma umowy o prace, mozna prace stracic z dnia na dzien. Znam ludzi ktorzy tak pracowali, ktorych agencje rzucaly z miejsca na miejsce i po 2-3 tygodniach praca sie konczyla. Plus ze rekrutacja latwiejsza i wiekszy zasieg, ale jesli sie da, to bez agencji bardziej sie oplaca ;)

      Usuń
  4. Tutaj jest też bardzo ciekawy i dobry artykuł o tym jak napisać CV cvwork.pl/jak-napisac-idealne-cv
    Jeżeli szukasz porad, to ten artykuł naprawdę będzie pomocny

    OdpowiedzUsuń
  5. Cenne wskazówki! Już po ukończeniu studiów licencjackich można przecież spokojnie szukać pracy a przy okazji zaocznie kończyć magisterkę, na https://wseiz.pl/studia-ii-stopnia/ na przykład. Mnóstwo studentów takie rozwiązanie wybiera chociaż znam i takich którzy na studiach I stopnia poprzestają i radzą sobie zawodowo genialnie.

    OdpowiedzUsuń